Al-Insaan Sdn Bhd (syarikat kongsi ‘Lo Hong Ka International’) sebuah syarikat baru dan dinamik yang ditubuhkan pada Ogos 2008 bertujuan untuk menghasilkan sebuah platform untuk pengusaha-pengusaha yang baru memulakan perniagaan mereka dengan kadar risiko dan modal yang rendah serta potensi pulangan yang lebih lumayan. Baca seterusnya :-

Apa itu Spirulina????

Spirulina adalah 100% alami dan
tanaman air masin sangat berkhasiat mikro. Hal ini ditemui di Amerika Selatan dan Afrika di tasik alkali alam. Ganggang berbentuk spiral ini merupakan sumber makanan yang kaya. Untuk waktu yang lama (abad) alga ini merupakan sebahagian penting dari diet masyarakat banyak. Sejak tahun 1970-an, Spirulina telah dikenal dan banyak digunakan sebagai suplemen makanan di beberapa negara.
Spirulina mengandungi protein nabati yang kaya (60 ~ 63%, 3 ~ 4 kali lebih tinggi dari ikan atau daging lembu), Vitamin multi (Vitamin B 12 adalah 3 ~ 4 kali lebih tinggi dari hati haiwan), yang sangat kurang dalam diet vegetarian. Ini mengandungi pelbagai jenis mineral (termasuk Besi, Kalium, Magnesium Sodium, Fosforus, Kalsium dll), kelantangan quality Beta-karoten yang melindungi sel-sel (5 waktu lebih dari wortel, kelantangan 40 kali lebih daripada bayam), qualityLinolein gamma-asid (yang boleh mengurangkan kolesterol dan mencegah penyakit jantung).Selanjutnya, Spirulina mengandungi Phycocyanin yang hanya dapat ditemui dalam Spirulina.

Di Amerika Syarikat, NASA telah memilih untuk menggunakannya untuk makanan angkasawan di angkasa, dan bahkan merancang untuk tumbuh dan panen di stesen angkasa dalam waktu dekat.

Bagaimana Spirulina tumbuh?

Ada empat syarat utama untuk pertumbuhan Spirulina.
Cuaca tropika
Sinar matahari yang kuat
Murni sumber daya air
Bebas pencemaran persekitaran
Tidaklah mungkin untuk tumbuh Komersial budaya Spirulina di daerah dingin atau sedang.Spirulina memerlukan suhu tinggi yang konsisten yang membantu itu, aos pertumbuhan.Spirulina tidak akan tumbuh di mana-mana yang mempunyai suhu malar rendah (di bawah 25 darjah). Di bawah 20C darjah Spirulina akan berhenti menyalinkan dan mati dalam waktu singkat.

Spirulina menyerap sinar matahari dan kemudian mencipta reaksi di dalamnya sel-sel. Bila reaksi ini bermula, Spirulina akan menghasilkan nutrisi dalam sel dan akan menukarkan karbon dioksida menjadi oksigen. sinar matahari yang kuat membantu Spirulina menghasilkan lebih banyak nutrisi.

Spirulina tumbuh di dalam air garam basa. Kerana Spirulina mudah menyerap nutrisi dari air, jika air yang mengandungi pencemaran atau logam berat, ini akan sangat tertumpu dalam sel Spirulina. Jika hal ini terjadi, maka Spirulina sepe
rti ini tidak lagi layak untuk dikonsumsi manusia.
Apa Spirulina mengandungi?

Dengan lebih dari 100 pemakanan, Spirulina sering digambarkan sebagai sumber makanan paling lengkap di dunia. The American National Aeronautical Space Agency dan termasuk di dalam makanan angkasawan mereka dan rencana untuk tumbuh Spirulina di dalamnya, stesen angkasa aos. Ini, aos mudah untuk melihat mengapa.

Jepun mempunyai beberapa contoh yang baik dari para petinggi Jepun yang hanya mengandalkan Spirulina dan air selama lebih dari 20 tahun menunjukkan bagaimana yang baik adalah Spirulina bagi tubuh manusia.
Bagaimana seharusnya Spirulina disimpan?

suhu tinggi, kelembapan atau pencemaran akan mengurangkan kesan yang menguntungkan daripada Spirulina.

Beli dan tetap tidak lebih dari 6 bulan nilai.
Setelah membuka bungkusan yang kami sangat menyarankan anda menggunakan produk dalam masa tiga bulan.
Setelah penggunaan, pastikan anda reseal packing secepat mungkin.
Jauhkan produk dari sumber panas mungkin.
Jauhkan produk dari matahari atau pun terkena cahaya kuat.
Siapa yang harus mengambil Spirulina?

Anak-anak yang don, t suka atau mendapatkan cukup sayuran dan atau asupan makanan seimbang.
Remaja selama tempoh cepat tumbuh mereka perlu suntikan nutrisi yang cukup. Spirulina sangat ideal untuk ini.
Ibu hamil yang memerlukan gizi tambahan.
Senior yang mengalami kesulitan dalam memiliki rata-rata yang berpatutan 3 kali per hari.
Pecinta sukan atau sukan yang memerlukan gizi tambahan untuk menjaga tahap tenaga mereka ke atas.
Moden sibuk orang-orang yang tidak mempunyai masa untuk makan makanan yang baik.
Pesakit atau orang yang memerlukan kelantangan quality nutrisi untuk membantu pemulihan (sila berunding dengan doktor anda)
Vegetarian yang memerlukan sumber gizi tambahan
Siapa yang tidak harus mengambil Spirulina terlalu banyak?

Orang dengan hiperparatiroidisme
Orang-orang yang memiliki alergi serius untuk makanan laut atau rumput laut.
Pesakit mengalami demam tinggi saat ini.
Berapa Spirulina harus diambil?

Kami menyarankan 5 ~ 10 tablet sehari untuk orang dewasa, 3 ~ 5 tablet untuk anak di bawah 12 tahun. Jika anda mempunyai keperluan khas untuk nutrisi tambahan, sila berunding ahli kimia atau doktor kesihatan anda.

Bagaimana seharusnya Spirulina diambil?

Turun hanya dengan air sejuk atau suam, (bukan jus, minuman ringan, kopi atau teh)
Setelah mengambil Spirulina, mengelakkan alkohol, minuman ringan atau teh selama 30 minit sebagai minuman-minuman ini boleh memusnahkan beberapa nutrisi dan enzim Spirulina
Turun sekurang-kurangnya setengah liter air tambahan sehari
Tiada masalah jika anda bawa sekali sehari atau dua kali sehari, sehingga selama anda meluangkan cukup untuk sehari.
Kenalkan dosis untuk orang dewasa adalah 5 ~ 10 tablet sehari, kanak-kanak di bawah 12 harus mengambil 3 ~ 5 tablet sehari.
Apa efek samping Spirulina?

Spirulina adalah produk benar-benar alami dan biasanya tidak akan menyebabkan masalah untuk tubuh. Bahkan jika terlalu banyak diambil, tidak akan ada merosakkan tubuh, tetapi melakukan hal ini adalah pembaziran.

Namun beberapa orang mungkin mengalami beberapa gejala berikut setelah mengambil Spirulina;

Belok sedikit kerana keperluan tubuh untuk membakar protein tambahan dari Spirulina demam
Sedikit pusing. Jika ini berlaku, memakan masa kurang dari produk. Jika gejala tidak membaik sila berhenti mengambil Spirulina
Haus dan sembelit. Setelah mengambil kelantangan quality Spirulina kami cadangkan sekurang-kurangnya liter tambahan 1 / 2 dari air per hari untuk membantu tubuh kita menyerap Spirulina
Sakit perut
Gatal atau ruam kulit tubuh sedikit
Spirulina: makanan? atau ubat?

Seperti yang kita semua tahu, beberapa penyakit kita disebabkan oleh kerana tidak cukup nutrisi dalam tubuh kita. Penyakit ini hanya gejala untuk menunjukkan kepada kita bahawa kita mungkin kekurangan beberapa nutrisi. Jika kita mengisi nutrisi ini dalam masa, gejala biasanya menghilang. Jika tidak, kita dapat menurunkan fungsi sistem kekebalan tubuh kita menyebabkan masalah lebih lanjut.

Dalam kebanyakan kes orang akan pergi untuk berunding dengan doktor mereka dan mungkin resep obat.

Spirulina bukan ubat, tapi ketika digunakan sebagai sumber makanan tambahan, anda boleh mengelakkan kekurangan gizi menyebabkan penyakit
Dalam kebanyakan kes orang akan pergi untuk berunding dengan doktor mereka dan mungkin resep obat.

Topik Spirulina saat ini cukup panas untuk itu aplikasi terapeutik. Kajian perubatan telah menunjukkan bahawa Spirulina dapat memberikan manfaat kepada tubuh kita. (Lihat bahagian rujukan kami.)

Spirulina boleh membantu anda untuk memiliki tahap yang wajar dari nutrisi dalam tubuh anda, yang pada gilirannya akan memberi anda sedikit kesempatan untuk menjadi sakit.

Spirulina protein nabati vs protein hewani

Spirulina mengandungi protein nabati lebih dari 60%, yang jauh lebih tinggi dari ikan, daging babi, atau daging lembu (yang mengandungi sekitar 15 ~ 20%) protein hewani. Adalah molekul jauh lebih besar daripada protein nabati, dan jauh lebih sukar untuk sistem kami untukmencerna.

Kebanyakan orang moden overindulge dalam protein hewani, dengan makan ikan, daging lembu, babi dll Bila terlalu banyak protein hewani yang dimakan, itu disimpan di dalam tubuh kita sebagai lemak. Terlalu banyak lemak akan menyebabkan kadar kolesterol tinggi dan boleh menjejaskan jantung dan pembuluh darah.

protein nabati larut dalam air, dan jauh lebih kecil dari protein hewani. Jika anda makan terlalu banyak protein nabati, itu hanya diberhentikan oleh sistem anda sebagai sisa dan tidak disimpan sebagai lemak.

protein haiwan adalah molekul jauh lebih besar daripada protein nabati, dan jauh lebih sukar bagi sistem kami untuk dicerna.

Kebanyakan orang moden overindulge dalam protein hewani, dengan makan ikan, daging lembu, babi dll Bila terlalu banyak protein hewani yang dimakan, itu disimpan di dalam tubuh kita sebagai lemak. Terlalu banyak lemak akan menyebabkan kadar kolesterol tinggi dan boleh menjejaskan jantung dan pembuluh darah.

protein nabati larut dalam air, dan jauh lebih kecil dari protein hewani. Jika anda makan terlalu banyak protein nabati, itu hanya diberhentikan oleh sistem anda sebagai sisa dan tidak disimpan sebagai lemak.

Spirulina & mengandungi logam berat

Spirulina mudah menyerap nutrisi dari sumber yang mungkin. Seperti meletakkan span kering di dalam air, Spirulina akan mengambil hampir semua dari air dan menyimpannya dalam sel mereka.

Jadi, mengambil Spirulina dari daerah tercemar boleh mengakibatkan beberapa keputusan negatif sebagai Spirulina telah sangat menumpukan semua logam berat dari lingkungan tumbuh.

sumber Pencemaran adalah;

Terbang
Air
Kotoran atau debu
Makan
pencemaran udara akan membawa, air raksa dll Semua Spirulina komersial ditanam di kawasan-kawasan terbuka, untuk mendapatkan hasil pengeluaran maksimum.

Pencemaran air adalah masalah lain. Sebahagian besar halaman Spirulina pengeluaran memerlukan banyak air untuk mengimbangi pengewapan quality. Jika air yang mengandungi logam berat yang akan terakumulasi dalam sistem tumbuh, kemudian Spirulina akan menyerapnya. Pencemaran air merupakan masalah besar kerana bahkan air dipam dari paras laut atau boleh mengandungi jumlah tertentu mungkin polutan yang pada akhirnya akan terakumulasi dalam Spirulina. Inilah sebabnya mengapa sesetengah jenama lain menyarankan bahawa bayi atau wanita hamil tidak harus mengambil Spirulina.

Syarikat kami, yang berpusat di Darwin di Northern Territory, hanya menggunakan kristal air mineral murni jelas. Dengan memiliki persekitaran tumbuh yang terbaik, kami Spirulina memiliki kandungan logam berat terendah berbanding dengan produk Spirulina yang lain di pasaran, dengan hampir tidak ada logam berat sama sekali.

No comments:

Post a Comment