Al-Insaan Sdn Bhd (syarikat kongsi ‘Lo Hong Ka International’) sebuah syarikat baru dan dinamik yang ditubuhkan pada Ogos 2008 bertujuan untuk menghasilkan sebuah platform untuk pengusaha-pengusaha yang baru memulakan perniagaan mereka dengan kadar risiko dan modal yang rendah serta potensi pulangan yang lebih lumayan. Baca seterusnya :-

Kebaikan Probiotik kepada kesihatan usus


Apa itu probiotik? Secara umumnya Probiotik adalah bakteria baik yang melekat pada dinding usus manusia untuk menjadikan manusia kekal sihat dan kuat. Ia menggalakkan kesihatan yang baik, menghasilkan keseimbangan dan membantu sistem penghadaman berfungsi dengan baik.


Klik untuk besarkan


Namun sekiranya jumlah bakteria jahat adalah lebih tinggi berbanding bakteria baik, kesan sebaliknya akan berlaku kepada kesihatan menjadikan manusia cenderung untuk mendapat penyakit seperti demam, keradangan, penyakit berjangkit serta alahan malah dalam jangka masa panjang turut mengundang kanser serta ulser kolitis pada usus besar.


Ulser kolitis pada usus besar disebabkan bakteria jahat


Adalah penting untuk kita mengenali sistem penghadaman kita kerana ia merupakan organ pertahanan badan terbesar bagi tubuh. Ekosistem di dalam sistem penghadaman kita terdiri dari lebih 400 bakteria dan ianya terbahagi kepada bakteria baik dan bakteria jahat. Dengan adanya bakteria baik di dalam badan, ia membantu menggalakkan penghadaman dan penyerapan nutrien yang lebih berkesan ke dalam tubuh.


Selain dari itu, bakteria baik atau Probiotik bertindak mengawal pembiakan bakteria jahat juga dikenali sebagai Patogen yang turut sama hidup di dalam sistem pencernaan kita. Oleh itu, dengan wujudnya bakteria baik dan bakteria jahat di dalam usus kita, keseimbangan keduanya adalah amat penting untuk memastikan kita kekal sihat dan dilindungi.


Bakteria Probiotik


Walau bagaimana pun terdapat beberapa faktor dan keadaan yang boleh mengganggu populasi bakteria baik ini seperti kesan penuaan, tekanan, pengambilan antibiotik, pil pencegah kehamilan, gaya hidup yang tidak sihat serta amalan diet yang tidak seimbang. Gangguan keseimbangan di dalam sistem penghadaman akan menggalakkan peningkatan populasi bakteria jahat yang melemahkan sistem pertahanan badan dan boleh mengundang pelbagai penyakit.


Cryobac 163


Cryobac 163 merupakan Probiotik yang telah diformulasikan khas dari Eropah dan produk ini telah mencatat jualan tertinggi sehingga 30 Billion ringgit setahun. Setiap kapsul Probiotik Cryobac 163 mengandungi 1 Billion bakteria baik dan mampu untuk hidup di dalam usus tanpa Oksigen. Teknologi proaktif Cryobac ini telah dipatenkan di Eropah, U.S dan juga Asia dan kini boleh di dapati di Insaan. Cryobac 163 dijual pada harga RM138 untuk harga runcit dan RM128 untuk harga ahli dan mengandungi 30 kapsul. Ini bermakna pada harga runcit anda hanya mengeluarkan hanya RM4.60 untuk 1 Billion bakteria baik bagi melawan bakteria jahat di dalam usus anda, satu pelaburan yang lebih baik berbanding minuman kultur dan Probiotik di pasaran. Jika berminat untuk tempahan produk atau sebarang pertanyaan, boleh hubungi Admin di sini: Hubungi Kami. Maklumat lanjut berkenaan produk boleh layari di sini, Cryobac 1-6-3.


1 comment:


  1. Artikel yang menarik. Antara kebaikan probiotik ialah ia dapat melegakan masalah sembelit kerana probiotik dapat menstabilkan koloni-koloni bakteria sihat yang terdapat di dalam usus kecil dan usus besar.

    ReplyDelete