Al-Insaan Sdn Bhd (syarikat kongsi ‘Lo Hong Ka International’) sebuah syarikat baru dan dinamik yang ditubuhkan pada Ogos 2008 bertujuan untuk menghasilkan sebuah platform untuk pengusaha-pengusaha yang baru memulakan perniagaan mereka dengan kadar risiko dan modal yang rendah serta potensi pulangan yang lebih lumayan. Baca seterusnya :-

Para saintis mendapati cara melawan kanser cendawan Cordyceps

(NaturalNews) Selama ribuan tahun, cendawan yang dikenali sebagai Cordyceps telah digunakan dalam perubatan tradisional China untuk mengubati masalah bermula daripada batuk dan kelelahan untuk impotensi dan kanser. Dan sekali saintis Barat mula mempertimbangkan bahawa laporan anekdotal kuasa kuratif cendawan mungkin bisa sesuatu yang lebih dari "cerita rakyat", penyelidikan mula mengumpul bahawa belakang atas tuntutan kuno banyak tentang manfaat kesihatan Cordyceps '. Sebagai contoh, para saintis dari University of Nottingham di Great Britain mengatakan mereka telah didokumentasikan bagaimana Cordiceps dapat melawan kanser - dan penemuan baru dapat meningkatkan keberkesanan rawatan kanser yang diturunkan dari cendawan.

Untuk kajian itu, yang diterbitkan dalam Journal of Biological Chemistry, Dr Cornelia de Moor dari University of Nottingham dan rakan meneliti ubat yang disebut cordycepin, yang awalnya dihasilkan dari Cordyceps tumbuh liar dan sekarang dibuat dari bentuk cendawan yang ditanamkan .

"Kerana kendala teknikal dan orang-orang pindah ke mata pelajaran lain, ini perlu waktu lama untuk mengetahui dengan tepat bagaimana cordycepin bekerja pada sel. Dengan pengetahuan ini, maka akan mungkin untuk memprediksi apa jenis kanser mungkin sensitif dan apa ubat kanser lain secara efektif boleh menggabungkan dengan. Hal ini juga boleh meletakkan dasar untuk desain ubat kanser baru yang bekerja pada prinsip yang sama, "kata Dr de Moor dalam sebuah kenyataan kepada media.

Para saintis dari Universiti Nottingham mendapati bahawa perlakuan yang diturunkan dari Cordyceps mempunyai dua kesan penting pada sel yang boleh mempengaruhi pertumbuhan tumor ganas. Pada dosis rendah, cordycepin menghalang pertumbuhan yang tidak terkawal dan pembahagian sel sedangkan pada dosis tinggi mencegah sel-sel dari pelekatan bersama, pada dasarnya menghalang sel-sel dari tumbuh.

Pasukan penyelidik menyimpulkan bahawa masing-masing kesan yang paling mungkin adalah hasil dari sebuah mekanisme asas tunggal - cordycepin mengganggu dengan bagaimana sel membuat protein. Secara khusus, dosis rendah perlakuan yang diturunkan dari cendawan mengganggu pengeluaran mRNA (molekul yang mengarahkan sel untuk merakit protein) dan di cordycepin dosis yang lebih tinggi secara terus berinteraksi dengan pembuatan protein.

"Penemuan kami akan membuka kemungkinan menyiasat pelbagai kanser yang berbeza yang boleh diubati dengan cordycepin," ujar Dr de Moor. "Kami juga telah membangunkan kaedah yang sangat berkesan yang boleh digunakan untuk menguji versi baru dan lebih efisien atau lebih stabil ubat di dish.This Petri adalah sebuah keuntungan besar kerana akan membolehkan kita untuk menyingkirkan semua non-pelari sebelum orang menganggap menguji mereka pada haiwan. "

Lebih Cordyceps berita

Para saintis di Dalhousie University di Halifax, Nova Scotia, penyelidikan diterbitkan dalam edisi November 30 jurnal Cancer Immunology, Imunoterapi menunjukkan bahawa Cordyceps oral boleh mengurangkan berlakunya kanser merebak ke paru-paru pada kanser payudara metastatik. Walaupun para penyelidik mendapati bahawa Cordyceps tidak mengurangkan pertumbuhan tumor payudara primer, mereka mencatatkan bahawa kematian akibat kanser payudara adalah terutamanya kerana perkembangan Metastasis. Itu berarti perubatan yang menghentikan penyebaran tumor Metastasis boleh menyelamatkan hidup yang tak terhitung jumlahnya.

Walaupun pelbagai terapi perubatan saat ini ada yang cuba untuk menghentikan pertumbuhan tumor Metastasis barah, mereka mempunyai kesan yang kecil - jadi ini membuat kajian Dalhousie University ke Cordyceps sangat penting. Para penyelidik Kanada menyatakan bukti mereka setakat ini menunjukkan bahawa cendawan mengurangkan pertumbuhan Metastasis kerana kesan Cordyceps 'pada kitaran sel tumor.

No comments:

Post a Comment